تاثیر محتوا در سئو برای موبایل
سئو موبایل چیست؛ راهنمای جامع Mobile Seo در سال 2022 یک محتوا
این دادهها اطلاعاتی اضافی درباره محتوای صفحه ارائه میدهند که ممکن است به شکل Rich Snippet در نتایج جستجو نمایش داده شوند. محتوا قلب تپندهی هر وبسایتی است و موتورهای جستجو نیز به همین دلیل به آن اهمیت ویژهای میدهند. تولید محتوای باکیفیت باعث میشود تا کاربران بیشتری به سایت جذب شده و زمان بیشتری را در آن صرف کنند. این کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا درک بهتری از محتوای صفحات شما داشته باشند. ارجاعات و لینک سازی داخلی در محتوا به تکنیک هایی اشاره دارد که در فرایند بهبود سئو (Search Engine Optimization) و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو استفاده می شود. محتوای منقضی و قدیمی کاربران را نارضایت می کند و اثرگذاری آن در جذب ترافیک و بهبود رتبه بندی سئو کاهش می یابد.
به عنوان مثال اگر شما وب سایت خود را در گذشته توانسته اید برای موبایل بهینه سازی کنید، پس از گذر از این الگوریتم، تغییر چندانی در رتبه بندی مشاهده نخواهید کرد. در واقع مهمترین هدف از طراحی الگوریتم موبایل ایندکس، کسب رضایت کاربران از وبگردی با استفاده از موبایل محسوب می شود. با وجود این که پیش از این شاخص اصلی برای رده بندی کامپیوترهای رومیزی مورد استفاده قرار می گرفت، با طراحی این الگوریتم نسخه موبایلی هر وب سایت بیش از پیش مورد توجه گوگل قرار گرفته است. به عنوان مثال اگر سایت شما بتواند به خوبی در تلفنهای هوشمند بارگیری شود و سرعت لود صفحات آن مناسب باشد، با استفاده از این الگوریتم می توانید جایگاه خود را در رتبه بندی ارتقا دهید. علاوه بر این این الگوریتم به بهترین شکل با بررسی تجربه کاربری یا UX می تواند برای رتبه بندی وب سایت ها شرایط مختلفی را در نظر گیرد.
با رعایت این اصول و تمرکز بر عناصر کلیدی هرم، میتوان به بهبود رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو و جذب ترافیک بیشتر دست یافت. رفع خطای کیورد استافینگ در وردپرس نیاز به بررسی دقیق و اصلاح محتوای سایت دارد. در استفاده از لینک ها در متن محتوا، از متن های لینک یا Anchor Text مناسب و شامل کلمات کلیدی استفاده کن ید. استفاده از متن های لینک که مرتبط و توضیحی باشند، به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه مقصد را بهتر درک کنند و رابطه بین صفحات را برقرار کنند. با به روز رسانی مداوم محتوا، به موتورهای جستجو نشان می دهید که سایت شما فعال است، محتوای ارزشمند و تازه را ارائه می دهد و قابلیت جذب کاربران و بهبود رتبه سئو را داراست.
برای بهینهسازی محتوای ویدیویی، از عنوانها و توضیحات جذاب و حاوی کلمات کلیدی استفاده کنید. اضافه کردن رونوشت (transcript) به ویدیوها نیز میتواند به موتورهای جستجو در درک محتوای ویدیو کمک کند. همچنین، استفاده از تصاویر بندانگشتی (thumbnail) جذاب میتواند نرخ کلیک را افزایش دهد. به یاد داشته باشید که سرعت بارگذاری ویدیو بسیار مهم است، پس از فرمتها و اندازههای مناسب استفاده کنید. بهینهسازی عناوین و توضیحات متا، یکی از مهمترین جنبههای تاثیر محتوا بر سئو است. این عناصر اولین چیزی هستند که کاربران در نتایج جستجو میبینند و نقش مهمی در جذب کلیک و افزایش نرخ کلیک (CTR) دارند.
شما عزیزان ممکن است بخواهید در مورد بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ به صفحۀ بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید. در اولین قدم باید قالبی رو برای سایت انتخاب کنید که کدنویسی استانداردی داشته باشه. بسته به اینکه از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده کرده باشید قالبهای استاندارد مختلفی وجود داره که میتونید ازشون استفاده کنید. اگر اطلاعات زیادی در رابطه با این موضوع ندارید، پیشنهاد میکنیم که حتما مقاله “دادههای ساختار یافته یا Structured Data چیست؟” را مطالعه کنید. اگر میخواهید در طراحی سایت حرفهایتر عمل کنید، پیشنهاد میکنیم به دوره آموزش طراحی سایت ما در سایت مهام نگاهی بیندازید.
بنابراین اگر میخواهید یک کسبوکار اینترنتی موفق داشته باشید، باید توجه زیادی به سئو موبایل یا Mobile SEO داشته باشید. جستجوی موبایل همچنان به رشد خود ادامه میدهد و هیچ نشانهای از کاهش سرعت را نشان نمیدهد. گوگل آن را در اولویت خود قرار داده است که اساساً به این معنی است که شما باید سئو موبایل را در اولویت قرار دهید تا سریع مطالب شما ایندکس و رتبهبندی شود. خوشبختانه، این روزها ایجاد و راهاندازی یک سایت واکنش گرا، سازگار باتجربه کاربری و سازگار با موبایل کار سختی نیست. گوگل حتی ابزارهای زیادی را در اختیار شما قرار میدهد که به شما در برآوردن نیازهای آنها کمک میکند. با افزایش استفاده از گوشیهای هوشمند، اگر سایتی برای موبایل بهینه نباشد، کاربران به سرعت آن را ترک میکنند.
این بدان معناست که باید به صفحات مرتبط با محتوا یکپارچگی بیشتری داشته باشید. در صورتی که داخل محتوا لینک های خارجی یا منابعی استفاده شده باشد، به طور دوره ای بررسی کنید که آیا لینک ها هنوز فعال و معتبر هستند یا خیر. نیازی به لینک های شکسته یا منابع قدیمی و نامناسب ندارید که به سئو و استفاده پذیری محتوا ضربه بزنند. در صورت لزوم، لینک ها را به روزرسانی و منابع را با منابع جدید و به روز جایگزین کنید. کلمات کلیدی را به طور طبیعی و منظم در متن محتوا خود گنجانده و از آن ها در عناوین بخش ها و پاراگراف ها استفاده کنید.
سئو موبایل یا mobile seo چیست و چرا در ٢٠٢٢ در اولویت قرار دارد؟ از زمانی که جستجوهای موبایلی در سال 2015 از جستجوهای دسکتاپ پیشی گرفتند، گوگل ایندکس کردن موبایل را اولویت اصلی خود قرار داده است. امروزه جستجوهای محلی، بهخصوص از طریق موبایل، یکی از رایجترین رفتارهای کاربران است. بسیاری از ما وقتی در خیابان قدم میزنیم یا به دنبال یک مکان خاص هستیم، از موبایل خود برای جستجو استفاده میکنیم. وقتی کاربری از طریق موبایل وارد سایت شما میشود، کوچکترین خطاها، مثل خطای 404 یا لینکهای شکسته، به وضوح به چشم میآیند و تجربه کاربری را خراب میکنند. حتی اگر صفحه 404 شما طراحی جالبی داشته باشد، مثل قندی که تلخی چای را کم میکند، باز هم خطا همیشه یک خطاست و باید بهطور کامل حذف شود. کاربران به دنبال وبسایتهایی هستند که سریع بارگیری شوند و تجربه کاربری روان و بدون وقفهای را ارائه دهند.
گوگل از سال ۲۰۱۹ به بعد، از Mobile-First Indexing استفاده میکند که اهمیت سئوسازی موبایل را نمایش میدهد. این به معنای آن است که گوگل نسخه موبایل سایت شما را برای رتبهبندی در نظر میگیرد. اگر سایت شما برای موبایل بهینهسازی نشده باشد، احتمال کاهش رتبههای شما در نتایج جستجو وجود دارد. محتوای با کیفیت باعث جذب کاربران بیشتر و افزایش مدت زمان ماندن آنها در سایت میشود. این عوامل باعث بهبود معیارهای تعامل کاربران و در نتیجه بهبود رتبهبندی سایت در نتایج جستجوی گوگل میشود.
در صفحات مختلف وبسایت خود، از تنوع در قرار دادن پیوندهای داخلی استفاده کنید. این کار به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار واریز پیوندها را بهتر درک کنند و بهبود بخشید. باید از عناوین (H1، H2، H3) استفاده کنید تا ساختار سلسله مراتبی مطالب واضح شود. همچنین، استفاده از فهرست نقاط کلیدی و پاراگراف بندی مناسب، خوانایی و قابلیت فهم محتوا را افزایش می دهد. تصاویر با حجم بالا می توانند سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهند، بنابراین بهبود سئو را تحت الشعاع قرار می دهند.
اگر بخواهید سایت خود را برای دستگاه های موبایلی بهینه سازی کنید باید با توجه به Mobile-first index نکات مربوط به Mobile SEO را اجرا کنید. آیا این باید یک اولویت برای وب سایت شما باشد؟ اصلا آیا سئو موبایل اهمیت دارد؟ در ادامه به این موضوع پرداخته ایم. به طور معمول هنگام جستجو در موبایل گوگل برای عنوان هر صفحه 69 کاراکتر را نمایش میدهد ولی این تعداد در موبایل حتی به 78 نیز میرسد. به عبارت دیگر نمایش عنوان صفحات در موبایل فضای بیشتری داشته و به شما اجازه میدهد هدف گذاری بهتری برای افزایش نرخ CTR خود داشته باشید. در طراحی سایت ریسپانسیو هم آدرس صفحات و هم کدهای HTML برای موبایل و دسکتاپ یکسان است و با استفاده از دستورات CSS نحوه نمایش محتوا در سایزهای مختلف مدیریت میشود. خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که کار ما را بسیار ساده کردهاند.
لینکهای داخلی باعث بهبود ساختار سایت و افزایش زمان ماندگاری کاربران میشوند. لینکهای خارجی اعتبار محتوای شما را افزایش میدهند و به موتورهای جستجو نشان میدهند که محتوای شما به منابع معتبر مرتبط است. کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا ممکن است جذاب به نظر برسند، اما اغلب رقابت شدیدی دارند. در مقابل، کلمات کلیدی طولانیتر و خاصتر (Long-tail keywords) میتوانند فرصتهای بهتری برای رتبهبندی فراهم کنند. همچنین، به روندهای فصلی و تغییرات در رفتار جستجوی کاربران توجه کنید تا بتوانید استراتژی خود را بهروز نگه دارید. این ابزار امکان تحلیل دقیق هر کلمه کلیدی مثل میزان رقابت، حجم جستجوی ماهانه و حتی پیشبینی میزان ترافیک احتمالی را دارد.
برای بهینهسازی سایت برای موبایل، میتوانید از تکنیکهای مختلفی استفاده کنید. سرعت بارگذاری در قالبهای استاندارد بالاست و کاربران به راحتی میتونن به تمام بخشهای اون دسترسی داشته باشن. از طرف دیگه به دلیل اینکه قالبهای استاندارد از نظر گوگل بهینه هستن، رباتهای گوگل راحتتر میتونن به محتوای صفحات مختلف سایت شما دسترسی پیدا کرده و اونها رو بررسی کنن. هرچه مدت زمان بارگذاری سایت بیشتر باشد، قطعا کاربران بیشتری از دست میدهید و ممکن است همین کاربران به سراغ سایتهای رقیب رفته و مشتری آنها شوند. سایتی که سرعت بارگذاری پایینی دارد، قطعا نمیتواند اعتماد کاربر را جذب کند و آن را تبدیل به یک مشتری واقعی کند. اگر به صورت جدی قصد دارید که سئو موبایل را بهبود ببخشید، پیشنهاد ما این است که اول روی سرعت سایت تمرکز کنید.
کلمات کلیدی در متا تگ عنوان (Title Tag)، توضیحات متا (Meta Description) یا تگهای کلمه کلیدی (Meta Keywords) بهطور افراطی تکرار میشوند تا موتورهای جستجو را فریب دهند. این متن تجربه کاربری ضعیفی ارائه میدهد و توسط گوگل بهعنوان اسپم شناسایی میشود. مجموعه کارپشت با سال ها تجربه و دانش به شما کمک می کند که برند خود را در فضای مجازی بسازید. اعتقاد ما این است که هر کسب و کاری دارای یک هویت منحصر به فرد است و ما با استفاده از استراتژی های سفارشی شده برای شما، نتایج شما را بهبود خواهیم بخشید. در صورتی که دنبال ایجاد یک حضور قوی در فضای مجازی هستید، کارپشت آماده هکاری با شماست و می توانید برنامه زیری، اجرا و بهبود استراتژی های دیجیتال خود را به ما بسپارید.
صفحاتی که زمانی عملکرد خوبی داشتهاند اما اکنون افت کردهاند، کاندیدهای خوبی برای بهروزرسانی هستند. اطلاعات را بهروز کنید، مثالهای جدید اضافه کنید و در صورت لزوم، ساختار محتوا را بهبود بخشید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی هدف شما هنوز مرتبط و موثر هستند و در صورت نیاز آنها را تغییر دهید. برای هر تصویری که در صفحه استفاده میکنید، حتماً یک متن جایگزین (Alt Text) بنویسید. اگر تصویر با موضوع صفحه مرتبط است، متن جایگزین باید هم توصیفی باشد و هم بهصورت طبیعی شامل کلمه کلیدی باشد.
اگر سرعت سایت شما در موبایل کم باشد، کاربران شما را ترک خواهند کرد و به سراغ رقبایتان میروند. یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای بهبود سئوی موبایل سایت خود انجام دهید، بهبود سرعت بارگذاری سایت است. بارها و بارها، مطالعات نشان داده اند که افراد سایت هایی را ترک می کنند که به کندی بارگذاری می شوند و احتمالاً هرگز باز نمی گردند. در این روش معمولا نسخه موبایل سایت بر روی یک زیردامنه مانند m.websima.com قرار گرفته و با تشخیص تلفن های هوشمند کاربران را به آن نسخه ارجاع میدهند. با ادامه روند استفاده بیشتر از تلفن های همراه و افزایش جستجوهای انجام شده از طریق آنها گوگل تصمیم گرفت تا ارزش بیشتری برای نسخه موبایل سایت ها در نظر بگیرد. عملا میتوان گفت در حال حاضر افرادی که با موبایل جستجو میکنند در اکثریت هستند پس باید توجه ویژه ای به رضایت مندی آنها داشت.
یکی از دلایل رایج، استفاده از افزونههای سئو مانند Yoast SEO یا RankMath است که به کاربران پیشنهاد میدهند کلمات کلیدی را در متن و متا دیتا (عنوان، توضیحات، URL و غیره) وارد کنند. اما اگر کاربران بدون دقت به این توصیهها عمل کنند و بهطور افراطی کلمات کلیدی را تکرار کنند، ممکن است دچار کیورد استافینگ شوند. برای رفع خطای Keyword Stuffing در وردپرس و بهینهسازی صحیح کلمات کلیدی، استفاده معقول از کلمات کلیدی و استفاده درست از افزونههای سئو پیشنهاد میشود. با استفاده از این راهحلها میتوان از تکرار کلمات کلیدی جلوگیری کرد و به جای آن محتوای متنوع و مفیدی برای کاربران و موتورهای جستجو تولید کرد. این استراتژیها نه تنها به ارتقای سئو کمک میکنند بلکه تجربه کاربری بهتری را فراهم میآورند. استفاده از نشانه گذاری ساختارداده (Structured Data Markup) مانند Schema.org به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات ساختاری محتوای صفحه شما را درک کنند و نتایج جستجو را بهبود بخشند.
بنابراین، تأثیر اولیهای که روی کاربر میگذارید، نقش مهمی در موفقیت سایت شما دارد. خوب است قبل از شروع کار بر روی سئوی موبایل خود، یک تست قابلیت استفاده از موبایل را در گوگل انجام دهید تا ببینید از کجا باید شروع کنید. همانطور که کار می کنید، باید به آزمایش ادامه دهید تا ببینید آیا پیشرفت می کنید یا خیر. تا بتوانید وبسایت خود را برای اولویت ایندکس موبایل (Mobile-first index) آماده کنید. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
سئو سیگنال یک ابزار ایرانی قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل سئو است که مخصوص وبسایتهای فارسیزبان طراحی شده. با کمک این ابزار میتوانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده، سختی آنها را بسنجید و میزان رقابتشان را تحلیل کنید. همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics میتوانید دادههای پنهانشده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید. این ابزار یک همراه کامل برای برنامهریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. Keyword Stuffing یک تکنیک اشتباه و آسیبزننده است که برای بهبود رتبهبندی طراحی شده اما ممکن است به جریمههای گوگل منجر شود و تجربه کاربری منفی ایجاد کند. در نتیجه، گوگل به جای تعداد کلمات کلیدی، محتوای ارزشمند، مرتبط و برآوردهکننده نیاز کاربران را در اولویت قرار میدهد.
برای مثال تجربه کاربری (User Experience) یکی دیگر از موضوعات مهم محسوب میشود که باید آن را بهبود دهید. رباتهای گوگل (Googlebot)، صفحات هر سایت را در موبایل مورد بررسی قرار میدهند. حالا اگر یک سایت در تلفنهای همراه عملکرد خوبی داشته باشد، قطعا رتبههای بهتری در نتایج جستجو (SERP) کسب میکند. اما اگر یک وبسایت عملکرد خوبی در دستگاههای موبایل نداشته باشد، ممکن است رتبههای پایینتری نیز کسب کند. بنابراین اگر میخواهید فروش بیشتری داشته باشید و کاربران بیشتری به سمت سایت جذب کنید، باید سئو موبایل را جدی بگیرید.
عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونههایی از این نوع کلمات هستند. البته بعضی متخصصان، معیار این دستهبندی را میزان جستجوی کلمات توسط کاربران در نظر میگیرند. در این تکنیک، یک کلمه یا عبارت خاص بهطور غیرطبیعی و بیمورد در متن، عنوانها، توضیحات متا یا سایر قسمتهای سایت تکرار میشود. سپس باید به دنبال کلمات کلیدی بلندی باشید که با کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند و سعی کنید از آن ها در زیر عنوان ها استفاده کنید. کلماتی که پشت سر هم قرار می گیرند و سرانجام به یک محتوای کاربر پسند تبدیل می شوند.
در دنیای دیجیتال امروز، یکی از عوامل اصلی موفقیت یک وبسایت، میزان دیدهشدن آن در موتورهای جستجو است. سئو به بهینهسازی موتورهای جستجو اشاره دارد و به زبان ساده، فرآیند بهبود رتبهی سایت در نتایج جستجوهای اینترنتی است. اما سئو تنها به بهینهسازی فنی سایت محدود نمیشود، بلکه تولید محتوای باکیفیت و استاندارد نیز نقش بسیار مهمی در این فرآیند دارد. در این مقاله به بررسی اهمیت رعایت استانداردهای تولید محتوا در بهبود سئوی سایت خواهیم پرداخت. سرعت بارگذاری سایت یک عامل مهم در سئو است، اما در جستجوهای موبایلی اهمیت بیشتری دارد.
این افزونه به شما کمک میکند که متوجه شوید چقدر از کلمات کلیدی خود استفاده کردهاید.در صفحه ویرایش هر پست یا صفحه، به بخش Yoast SEO بروید و تعداد استفاده از کلمات کلیدی را بررسی کنید. در صورتی که موضوعی که درباره آن محتوا را ارائه می دهید، اطلاعات و آمار جدیدی وجود دارد، به محتوای خود اضافه کنید. ارائه آمار و اطلاعات به روز به کاربران و موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما از اطلاعات تازه و قابل اعتماد بهره می برد. سئو، روش ها و تکنیک هایی است که به کمک آن ها می توانید رتبه ویدئوها و صفحات وب خود را در نتایج موتورهای جستجوی اینترنتی ارتقاء دهید. بله، وب اپلیکیشنهای پیشرفته (PWA) که تجربهای مشابه اپلیکیشنهای بومی ارائه میدهند، میتوانند به بهبود سئوی موبایل کمک کنند.
بر اساس TF-IDF، موتور جستجو فقط کلمات یا عباراتی که واقعاً مهم و مرتبط با موضوع اصلی صفحه هستند را شناسایی و برجسته میکند. این روش بهطور طبیعی به کاربران و الگوریتمها کمک میکند تا محتوای سایت بهینه و مفهومی باقی بماند. تکرار بیرویه کلمات کلیدی نه تنها تجربه کاربری را ضعیف میکند، بلکه میتواند به جریمههای گوگل و کاهش رتبه سایت منجر شود. هنگامی که کلمات کلیدی به صورت غیرطبیعی و مکرر در متن استفاده میشوند، گوگل آن را بهعنوان محتوای اسپم شناسایی کرده و نتیجه این کار کاهش اعتبار سایت و رتبهبندی پایینتر خواهد بود. برای جلب توجه گوگل و حفظ تجربه کاربری مطلوب، لازم است که محتوای سایت بهطور طبیعی و مرتبط با نیاز کاربر باشد.
این الگوریتم ابتدا نسخه موبایلی یک وبسایت را بررسی میکند و براساس آن، رتبه سایت در نتایج جستجو را تعیین میکند. بنابراین، اگر وبسایت برای موبایل بهینه نشده باشد، ممکن است در نسخه دسکتاپ رتبه خوبی داشته باشد، اما در جستجوی موبایلی جایگاه پایینتری کسب کند. Xدر بخش دوم، به بررسی راهکارهای بهینهسازی سئو موبایل بر اساس بودجه پرداخته شده است. تکنولوژی به کار رفته در موبایل ها به گونه ای است که کاربر به راحتی می تواند در هر شرایطی، اطلاعات مورد نظر را از طریق وب سایت ها دریافت کند. به همین علت باید بتوانید با بهینه سازی نسخه موبایل سایت، شرایط خود را در موتور جستجو بهبود ببخشید. راهکارهای مختلفی برای این که نسخه موبایل سایت را بهینه سازی کنید پیش روی شما قرار خواهند گرفت.
موارد مهم در سئو نسخه موبایل ، تاکتیکهای بهینه سازی سئو موبایل اهمیت بسیار زیادی در بهینهسازی وبسایت دارد. با توجه به اینکه بیش از ۵۳ درصد کاربران از موبایل برای مشاهده سایت استفاده میکنند، بهینهسازی نسخه موبایل سایت اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. عدم بهینهسازی نسخه موبایل میتواند باعث از دست دادن بیش از نصف ترافیک وبسایت شود و تجربه کاربری را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از Core Web Vital یکی از بهترین راهها برای بهبود سرعت و تجربه کاربر در نسخه موبایل سایت است. این معیارها شامل متدهای Largest Contentful Paint (LCP)، First Input Delay (FID) و Cumulative Layout Shift (CLS) میشوند که هر کدام نقش مهمی در بهبود تجربه کاربری ایفا میکنند. با توجه به اینکه تلفن همراه به عنوان اولین و آخرین وسیله بررسی برای بسیاری از افراد محسوب میشود، بهینهسازی سئو برای موبایل اهمیت بیشتری نسبت به سئو دسکتاپ دارد.
چرا که با ارائه یک تجربه کاربری فوقالعاده در تلفن همراه، به راحتی میتوانید بازدیدکننده را تبدیل به مشتری کنید. اما با ارائه یک تجربه کاربری نامناسب، به راحتی بازدیدکنندگان سایت را ترک میکنند. سئو موبایل مهم است زیرا تضمین میکند که بازدیدکنندگان موبایل تجربه خوبی دارند که برای دستگاه تلفن همراه آنها بهینهشده است. از عوامل مهم بهینهسازی موتور جستجوی موبایل میتوان به طراحی سایت، ساختار سایت، سرعت صفحه و شیوههای سئوی روی صفحه موبایل اشاره کرد. برای اینکه پاپآپهای سایتتان باعث نارضایتی کاربران نشود، آنها را طوری طراحی کنید که تنها بخشی از صفحه را بپوشانند و دسترسی به محتوای اصلی را محدود نکنند. دکمه بستن پاپآپ را در جای مناسب و با اندازه قابلتوجه قرار دهید تا کاربران به راحتی آن را ببندند.
استفادهی صحیح و بهینه از کلمات کلیدی میتواند باعث شود که موتورهای جستجو محتوای شما را بهتر درک کرده و در نتایج جستجو به نمایش بگذارند. آنکور تکست، متن قابل کلیک یک لینک است که با استفاده از آن می توان به صفحه مورد نظر هدایت شد. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به عنوان آنکور متن، اهمیت آن کلمه کلیدی در محتوا برای موتورهای جستجو افزایش می یابد. استفاده از جعبه های محتوا یا محتواهای خلاصه در صفحات وب به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوا را بهتر درک کنند و اطلاعات مرتبط را به کاربران ارائه دهند. این موارد می توانند شامل جعبه های توضیحات، لیست ها، نمودارها و جداول باشند. برای تصاویر و ویدیوها، ایجاد برچسب های (tags) مناسب و مرتبط با محتوا مفید است.
با ایجاد محتوا که ارزش افزوده داشته باشد، کاربران به احتمال زیاد آن را به دیگران معرفی کرده و این بازاریابی دهان به دهان، ترافیک و بازدید سایت شما را افزایش می دهد. تولید محتوای سایت شامل تحقیق، نوشتن، ویرایش، طراحی گرافیکی و بهینه سازی محتوا برای استفاده در سایت است. همچنین، تولید محتوا باید با رعایت قوانین حقوق تکثیر و حریم خصوصی انجام شود. کاربران موبایل بیشتر به دنبال اطلاعات سریع و کوتاه هستند، در حالی که کاربران دسکتاپ ممکن است تمایل بیشتری به مطالعه مقالات طولانیتر یا انجام تحقیقات عمیق داشته باشند. به همین دلیل، گوگل ممکن است نتایج متفاوتی را براساس دستگاهی که کاربر استفاده میکند، ارائه دهد. به دلیل اندازه کوچکتر صفحه نمایش موبایل، گوگل ممکن است نتایج را به شکل متفاوتی نمایش دهد، مانند نمایش خلاصه کوتاهتر از متن یا استفاده از تصاویر و ویدئوها در بخشهای بالای نتایج.
البته هدف ما سئو سایت برای همه دستگاه ها و کاربران است ولی آنچه در این مقاله مورد بحث است به تلفن های هوشمند اختصاص دارد. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً میدانند بهدنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو میکنند، به صفحه شما میرسند. Keyword Stuffing به معنی استفاده افراطی و غیرطبیعی از کلمات کلیدی در متن است که معمولاً با هدف بهبود رتبه در نتایج جستجو انجام میشود. TF-IDF )Term Frequency-Inverse Document Frequency) و Keyword Stuffing دو مفهوم متفاوت در دنیای سئو و بهینهسازی محتوا هستند که هدف و روشهای کاربردی آنها کاملاً متغیر است.
در نخستین گام و قبل از هر عملی باید با بررسی وب سایت خود در گوشیهای هوشمند بتوانید ایرادات احتمالی را شناسایی کنید و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهید. بدون تردید نداشتن نسخه موبایل سایت و ریسپانسیو نبودن آن به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات میتواند در مسیر شما برای بهبود کسب و کار قرار گیرد. برای اینکه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل دیده شود، نیاز به بهینهسازی مناسب دارید. کیورد استافینگ معمولاً منجر به افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) میشود، زیرا محتوای سایت بهطور مصنوعی و بدون ارتباط طبیعی و منطقی، با کلمات کلیدی پر شده است. زمانی که کاربران وارد صفحهای میشوند که حاوی کلمات کلیدی تکراری و غیرطبیعی است، به احتمال زیاد از صفحه خارج میشوند و به نتایج جستجوی دیگری مراجعه میکنند.
ارائه خدمات پیشتاز امضاء بزرگی بر شعار ابزار وردپرس یعنی ” تحولی بزرگ در ارائه خدمات وردپرس ” می باشد. برای استفاده از تکنولوژی AMP باید افزونه AMP FOR WP را تهیه نمایید و روی سایت نصب کنید. البته برخی از پوستههای وردپرس مثل قالب جنه (Jannah) و قالب جی نیوز (Jnews)، چنین قابلیتی را دارند و نیازی نیست که این افزونه را تهیه نمایید. وقتی در سایتی هستید و نمی توانید با انگشتتان دکمه، پیوند یا آیتم منو را بدون خطا بزند، به شدت عصبانی می شوید. آنها را به اندازه صحیح تغییر دهید، سپس با ابزارهایی مانند ImageOptim، Squoosh یا افزونه های وردپرس مانند WP Smush آنها را کوچکتر کنید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/