سئو یوتیوب

سئو یوتیوب چیست و چگونه کار می‌کند؟

با دارا بودن بیش از 120 میلیون کاربر فعال روزانه، یوتیوب به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای پاسخ به سؤالات و نیازهای مختلف کاربران در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید که این مورد در کشور ما نیز صدق کرده و آمارها نشان می‌دهند که میزان محبوبیت این شبکه در میان کاربران ایرانی نسبت به سال‌های قبل رشد قابل توجهی داشته است. در این رابطه می‌توانید با بهبود سئو ویدئوهای خود برای صفحه سرچ احتمال دیده شدن آن‌ها توسط کاربران جدید را افزایش دهید. سعی کنید در موضوع، توضیحات و تگ‌­ها از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید اما دراین کار زیاده‌­روی نکنید که جزء اسپم‌­ها قرار بگیرید. در مورد موضوع، کلمه کلیدی را در ابتدای موضوع خود بیاورید از کلماتی نظیر “چطور” و “چگونه” و “نکات” استفاده کنید مثل هفت نکته افزایش نرخ اشتراک ویدئو.

به طور طبیعی یعنی یوتیوب ویدیوهای طولانی‌تر و با ماندگاری بالا را ترجیح می‌دهد که مخاطبان برای مدت طولانی‌تری آن‌ها را تماشا می‌کنند. اما با نسخه حرفه‌ای شما می‌توانید با مقایسه حجم جستجو، CPC (هزینه به ازای هر کلیک) و رقابت، جستجوی کمی عمیق‌تر هم داشته باشید. البته نیازی ندارید که روی دو مورد آخر خیلی حساب کنید؛ آنها معیارهایی هستند که به شما یک ایده تقریبی از چالش برانگیز بودن رتبه یک کلمه کلیدی را می‌دهند، اما همیشه شاخص‌های قابل اعتمادی نیستند. اگر چگونگی کسب محبوبیت در یوتیوب برای شما همچون یک معماست، پس جای درستی آمدید! هنگامی که به میلیون‌ها بازدیدی که موفق‌ترین کانال‌های یوتیوب به دست می‌آورند و درآمدی که از آن کسب می‌کنند، با تحسین و رشک نگاه می‌کنید، احتمالا به پارامتری مانند سئو یوتیوب فکر نمی‌کنید.

شما می خواهید بهترین کیفیت تصویری را که می توانید دریافت کنید داشته باشید. برای حفظ کیفیت خوب، باید تصویر را به صورت JPG، PNG، GIF یا BMP ذخیره کنید. اندازه فایل باید کمتر از 2 مگابایت باشد، زیرا این اندازه حداکثر اندازه فایلی است که YouTube برای یک تصویر کوچک می پذیرد. محرک های احساسی مانند کنجکاوی، شوک یا شوخ طبعی می تواند عنوان شما را برجسته کند و بینندگان را تشویق کند روی ویدیوی شما کلیک کنند. مراقب باشید از clickbait استفاده نکنید، زیرا می تواند منجر به بازخورد منفی شود و به اعتبار شما آسیب برساند.

یکی از مزیت‌های یوتیوب این است که شما می‌توانید برخی از ویدیوهای خود را بدون از دست دادن لینک یا آمار مشاهده ویرایش کنید و بخش‌هایی را که نمی‌خواهید حذف کنید. اصلی‌ترین روش جذب مخاطب یوتیوب، داشتن محتوایی مفید‌، جالب و با کیفیت است. به این منظور، شناخت ترندها و استفاده درست و موثر از آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر موفقیت شما بگذارد. پس، هدف شما از چنل یوتیوب‌تان هر چه هست باید برای تولید ویدیو جذاب یا آموزنده تلاش کنید. یک ابزار قدرتمند و در عین حال ساده برای یافتن عبارات کلیدی پرتکرار یوتیوب، قابلیت Autocomplete است.

آوردن کلمه کلیدی در ویدیو، یکی از معیارهای یوتیوب برای رتبه‌بندی نتایج است. با این کار هم به او کمک می‌کنید که بهتر متوجه موضوع ویدیو ‌شود , هم در کلمات کلیدی مرتبط جایگاه بهتری نصیب‌تان می‌شود. زیرا داستان کلمات کلیدی تا حدی اهمیت دارد که پیش از اینکه فکر کنید، حتی قبل از آپلود ویدیو یوتیوب شما و نام گذاری فایل آغاز شده است. توجه کنید که ربات‌های جستجو نمی‌دانند در محتوای ویدیو شما چه می‌گذرد فقط کد منبع ویدیوی‌تان را بررسی می‌کنند. با جای دادن کلمات کلیدی موردنظر خود در فایل ویدیویی، الگوریتم یوتیوب می‌تواند نام فایل و همه کدهای موجود در آن را هنگام آپلود بخواند.

بهترین محتوا باید منحصر به فرد باشد و اطلاعات مفیدی را در زمان کوتاه منتقل کند. ابزارهای خودکاری وجود دارند که می توانند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی کمک بسیاری کنند. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس کاربران قرار دارند. برای موفقیت در یوتیوب مارکتینگ، باید به صورت استراتژیک کلمه کلیدی را به ویدئو اضافه کنید. کلمات کلیدی را می توانید در نام فایل، عنوان ویدیو، توضیحات ویدئو، فصل‌ های ویدیو و اسکریپت ویدئو لحاظ کنید. با اجرای سئو یوتیوب، در نتایج جستجو ویدیو شما نیز توسط کاربران بیشتری دیده می ‌شود و به یوتیوب کمک می‌ شود نسبت به محتوای ویدیو شما درک بهتری داشته باشد.

حتی می‌توانید از دوستان و اقوام خود بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهند. در سروشکل رسمی‌تر، ایمیل مارکتینگ را هم می‌توانید در دستور کارتان داشته باشید. در یوتیوب، 4 فاکتور engagement وجود دارد؛ لایک، کامنت، ارسال برای دیگران و دنبال کردن کانال. هرچقدر که بتوانید با گفته‌های خود یا مطالبی که در زیر ویدئو می‌نویسید این فاکتورها را بهبود ببخشید، در سئو ویدیو یوتیوب موفق‌تر بوده‌اید. استفاده از کیوردهای اختصاصی و یونیک با سرچ پایین، الزاماً به دیده شدن لینک یوتیوب ویدیوهای شما منجر نمی‌شود. تاثیر این راهکارها، در نتایج سرچ گوگل و نتایج سرچ کاربران در سرچ باکس یوتیوب است.

آپلود ویدئوها طولانی‌تر و مفیدتر، به دیده شدن تبلیغات بیشتر در میانه نمایش فیلم کمک می‌کند. در راهنمای جامع کسب درآمد دلاری از یوتیوب، مفصل در مورد تمام راه‌های کسب درآمد از یوتیوب صحبت کرده‌ایم. دوره‌های آموزش SEO و آموزش دیجیتال مارکتینگ مکتب‌ خونه با ترکیبی از آموزش‌های تئوری و عملی به شما امکان می‌دهد تا مهارت‌های لازم برای موفقیت در این حوزه‌ها را کسب کنید. در این دوره‌ها، از اساتید مجرب و حرفه‌ای یاد می‌گیرید که چگونه محتوای ویدئویی را بهینه کنید، اصول کیورد ریسرچ را بیاموزید و با الگوریتم‌های پیچیده یوتیوب آشنا شوید. شرکت در این دوره‌ها می‌تواند شما را به سطحی از توانمندی برساند که به‌راحتی بتوانید با سایر تولیدکنندگان محتوا رقابت کنید و ویدئوهای خود را در نتایج جستجوی یوتیوب به بالاترین رتبه‌ها برسانید. به عبارت دیگر، الگوریتم یوتیوب به دنبال محتوایی است که برای کاربران جذاب و ارزشمند باشد.

سئو یوتیوب فرآیندی برای بهینه سازی ویدیو ها و کانال یوتیوب شما برای رتبه بندی بهتر در نتایج جستجوی یوتیوب و موتور های جستجو مانند گوگل است. با انجام سئو یوتیوب می توانید ترافیک بیشتری به کانال خود جذب کنید، بازدید ویدیو هایتان را افزایش دهید و در نهایت به دنبال کنندگان و مشتریان بیشتری دست پیدا کنید. همچنین، می‌توانید از معادل‌های طولانی‌تر یا جذاب‌تر کلیدواژه‌ها استفاده کنید تا رقابت کمتری داشته باشید. انتخاب کلیدواژه‌های دقیق و مرتبط با محتوا، بهبود قابل توجهی در رتبه بندی ویدیوهای شما در نتایج جستجوی یوتیوب ایجاد خواهد کرد. بعد از انتخاب کلیدواژه‌های مناسب، باید آن‌ها را در عنوان، توضیحات و برچسب‌های ویدیوهایتان استفاده کنید. توصیه می‌شود از کلیدواژه‌ها در ابتدای عنوان استفاده کنید تا موتورهای جستجو ویدیو شما را بهتر شناسایی کنند.

با رقابت بیشتر در این بستر، برنامه‌ریزی و اجرای یک استراتژی سئو مناسب برای ویدیوهای یوتیوب از اهمیت بسیاری برخوردار است. سئو یوتیوب، کمک می‌کند تا ویدیوهای شما در نتایج جستجوی یوتیوب بالاتر قرار بگیرند، بیشترین تعداد بازدید و تماشاکننده‌ها را جذب کنند و در نتیجه، رتبه ویدیوهایتان را بهبود بخشید. به بهینه‌سازی ویدیو و تمامی اقداماتی که انجام می‌دهیم تا بازدید ویدیوهای در موتور جستجوی گوگل و خود سایت یوتیوب بیشتر شود، سئوی یوتیوب گفته می‌شود. رعایت اصول سئو در یوتیوب مزایای زیادی دارد؛ اگر یک کسب‌وکار هستید، می‌توانید از ویدیوهای برای افزایش آگاهی از برند و همچنین فروش محصولات خودتان استفاده کنید. اگر هم فردی هستید که می‌خواهد با تولید محتوای ویدیویی به درآمد بالا برسد، قطعاً یوتیوب بهترین و تنها گزینه پیش روی شماست.

شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیده‌اید، حتماً می‌دانید که بدون تبلیغات، کانالتان... این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، به‌‌خوبی اهمیت... اول اینکه بیشتر آدم‌ها، تماشای یک ویدیوی مفید چند دقیقه‌ای را به خواندن متن‌های طولانی ترجیح می‌دهند؛ پس می‌توان روی آن برای جذب مشتری راغب حساب کرد. این ها تنها برخی از عباراتی است که گوگل برای آن ها دارای نتایج ویدئویی نیز می باشد. با استفاده از Annotation های یوتیوب میتوانید Call-to-Action های خوبی را بسازید.

گوگل از الگوریتم‌های SpamBrain برای تشخیص محتوای اسپم (Spam) و غیرارزشمند استفاده می‌کند، بنابراین مقالاتی که بدون ارزش‌افزوده تولید شوند، ممکن است به‌راحتی دچار افت رتبه شوند. برای موفقیت در سئو ۲۰۲۵، کسب‌وکارها باید از AI برای تحلیل داده‌ها و بهینه‌سازی محتوا استفاده کنند، اما همچنان نقش خلاقیت و ارزش انسانی در محتوا بسیار حیاتی خواهد بود. سئو در یوتیوب شامل بهینه سازی عنوان، توضیحات، تگ ها، تامنیل  و زیرنویس ویدیو است منجر به افزایش رتبه کانال شما در نتایج جست و جو می‌شود. سئو در یوتیوب یکی از جنبه های مهم بازاریابی ویدیویی است و می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان بیشتری برسید و به اهداف بیزنسی یا شخصیتان در این پلتفرم برسید. تحقیق کلمات کلیدی در سئو یوتیوب، گام نخست و حیاتی برای موفقیت در این پلتفرم است. بدون شناخت درست از کلمات و عباراتی که مخاطبان هدف شما جستجو می کنند، امکان دیده شدن محتوای شما کاهش می یابد.

زیرنویس ها و کارت های درون ویدئو، عملاً همان کلمات جادویی هستند که الگوریتم را برای درک بهتر محتوای شما یاری می دهند. اما سئو یوتیوب فقط در متن و الگوریتم خلاصه نمی شود؛ بلکه تولید محتوای منحصربه فرد، داستان گویی کهنه نشده و ارتباطی انسانی با مخاطب، جوهر اصلی آن است. و در نهایت، با تبلیغ درست در شبکه های اجتماعی و پلتفرم های دیگر، مسیر موفقیت را برای ویدئوهایتان هموار می کنید. همان طور که سئو برای موتورهای جستجو محبوب و کارآمد است و سایت با آن دیده می شود، سئو یوتیوب نیز یکی از مهم ترین کارهایی است که برای دیده شدن در آن انجام دهید. در این مطلب به بیان نکاتی پرداختیم که می تواند در این راه به شما کمک کند. امیدوارم از آن استفاده کنید و بهترین بهینه سازی را برای کانال یوتیوب خود انجام دهید.

برچسب‌ها کلمات کلیدی هستند که به ویدیوها اختصاص داده می‌شوند و موتورهای جستجو از آن‌ها برای درک محتوا و رتبه‌بندی ویدیوها استفاده می‌کنند. با انتخاب و استفاده از برچسب‌های مناسب و مرتبط با محتوا، می‌توانید رتبه ویدیوهای خود را در نتایج جستجوی یوتیوب بهبود بخشید. یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود سئو یوتیوب، بهینه‌سازی عنوان و توضیحات ویدیوها است. عنوان ویدیو، اولین چیزی است که کاربران و موتورهای جستجو با آن روبرو می‌شوند. بنابراین، باید عنوان ویدیو را جذاب، مختصر و دقیق انتخاب کنید و حتما حاوی کلمات کلیدی مرتبط با محتوا باشد. همچنین، توضیحات ویدیو نیز باید شامل کلمات کلیدی و اطلاعات مفیدی درباره محتوا باشد.

کلمات کلیدی همان پلی هستند که محتوای شما را به مخاطبان مرتبط متصل می کنند. این فرآیند نه تنها به بهینه سازی ویدئوها برای الگوریتم یوتیوب کمک می کند، بلکه به شما دیدگاهی عمیق از نیازها، دغدغه ها و علاقه های مخاطبان می دهد. این فرآیند شامل شناسایی عباراتی است که مخاطبان هدف شما در جستجوهای خود استفاده می کنند. ابزارهایی مانند YouTube Autocomplete، Google Trends و ابزارهای تخصصی مثل TubeBuddy یا VidIQ می توانند کمک کننده باشند. کلمات کلیدی مرتبط باید در بخش های مختلف ویدئو (عنوان، توضیحات، برچسب ها) به کار روند.

عنوان سئو یوتیوب به پروسه‌ای اختصاص داده می‌شود که در آن کاربران با بهبود ویدئو و کانال خود سعی می‌کنند در نتایج سرچ این شبکه بیشتر دیده شوند. در فهرست بالا، مهم‌ترین نشانه‌های رتبه‌بندی الگوریتم جست‌وجو یوتیوب را بیان کردیم. اما نکاتی که در ادامه برای بهینه‌سازی ویدیوها آورده شده‌اند به یوتیوب کمک می‌کنند که نوع محتوای شما را بهتر درک کند. به یاد داشته باشید برای این‌که ویدیوی شما در فهرست ابتدایی نتایج یوتیوب قرار بگیرد باید محتوایی دلچسب تولید کنید که کاربر با آن درگیر شود و بیشترین تعامل را داشته باشد. سئو یوتیوب به فرایندی می‌گویند که به‌کمک آن، کاربر می‌تواند ویدیوهای مورد نیاز خود را در یوتیوب پیدا کند. با به‌کارگیری این روش‌ها و کسب واچ‌تایم بالاتر و سابسکرایب بیشتر، در نهایت شانس خود را برای دریافت لوح یوتیوب نیز افزایش می‌دهید.

برای مثال در تصویر زیر تفاوت تایتل و تامنیل یوتیوب در لینک اول نسبت به سایر لینک‌ها را مشاهده می‌کنید. یک تایتل ویدیو خوب و گیرا، می‌تواند کاربران را به دیدن ویدئوهای یوتیوب شما ترغیب کند. البته باید توجه کنید که نباید از عناوین زرد برای گرفتن بازدید استفاده کنید. تعداد کاراکترهای عنوان ویدئو در بهترین حالت باید بین 45 تا 50 کاراکتر باشد. حداکثر 100 کاراکتر برای ویدئوها بگذارید و عناوین را طولانی‌تر از این عدد، نکنید.

در صورت لزوم، روی ایجاد ویدیوهای طولانی‌تر تمرکز کنید و محتوای خود را طوری ساختار دهید که علاقه بینندگان را در کل حفظ کند. استفاده از یک تصویر ثابت از ویدیوی خود احتمالاً ساده ترین راه برای تامنیل YouTube است. یوتیوب گاهی اوقات به طور خودکار تصاویر مختلفی را از ویدیوی شما انتخاب می کند که می توانید از آنها به عنوان تامنیل استفاده کنید. با این حال، اینکار معمولاً درست به نظر نمی رسدو بنابراین این مدل تامنیل کلیک زیادی نمی گیرد. یک تامنیل  کوچک جذاب می تواند به میزان قابل توجهی بر نرخ کلیک تاثیر بگذارد.تامنیل سفارشی مرتبط با ویدیوی خود طراحی کنید و متن یا تصاویری را که کنجکاوی را برمی انگیزد شامل شود. برای یادگیری سئو یوتیوب شما لزوما نیاز به دوره های آموزشی آنلاین یا حضوری یا کتاب های قطور ندارید.

ما نمی گوییم که باید به آن اعداد پایبند باشید، خوب؟ این یافته‌ها تنها به ارائه راهنمایی کمک می‌کنند. بنابراین، یوتیوب می‌تواند دقیقاً با نام فایل متوجه بشه که ویدیو در مورد چیست. در متن، می‌توانید فراخوان‌هایی برای اقدام (CTA) مانند دعوت‌نامه برای عضویت در کانال یا دانلود برخی از مطالب در وب‌سایت خود، ترجیحاً با لینک‌های کوتاه‌شده، قرار دهید. بنابراین باید توصیف کند که بینندگان قرار است چه چیزی را تماشا کنند، بلکه آنها را تشویق کند تا روی ویدیوی شما کلیک کنند. به عنوان مثال، اگر ویدیو درباره برندسازی است، محتوا اساساً در مورد ساخت برند بحث می کند. بنابراین کلیدواژه اصلی این ویدیو “برند سازی” است و باید در ابتدای عنوان نوشته بشه.

یعنی اگر کاربران روی ویدیو شما کلیک کنند، آن را تا انتها ببینند و با آن تعامل داشته باشند (مثلاً کامنت بگذارند، کانال را دنبال کنند و…)، یوتیوب هم رتبهٔ بالاتری به آن ویدیو می‌دهد. پس با توجه به محتوایی که دارید و چیزی که کاربر جست‌وجو می‌کند، فهرستی از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با خودتان را در مرحلهٔ اول آماده کنید. اما اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید با یک کلمه کلیدی پرتکرار و پررقیب شانسی در دیده شدن داده باشید، کلمات کلیدی دیگری انتخاب کنید که رقابت کمتری دارند اما باعث دیده شدن شما می‌شوند. برای بهینه سازی ویدیوهای یوتیوب اولین نکته مهم دانستن این موضوع است که یوتیوب دو الگوریتم دارد. تصویر پروفایل اولین چیزی است که مخاطب هنگام به ورود به پروفایل شما مشاهده می‌کند.

او ارتباط بین کلمات کاربر (که اصطلاحا کلمات کلیدی نامیده می‌شوند) با موضوع ویدیوهای شما را هم در نظر می‌گیرد. یوتیوب برای درنظرگرفتن تمام این نکات از الگوریتم‌های خود استفاده می‌کند. آیا می‌دانید که یوتیوب بعد از گوگل دومین موتور جستجوی دنیاست؟ بله؛ یوتیوب و گوگل موتورهای جستجوگر هستند. هر محتوایی که با الگوریتم‌هایشان تطابق بیشتری داشته باشد، امتیاز بالاتری هم از آن‌ها می‌گیرد. قبل از بهبود نحوه سئو فیلم در یوتیوب نیاز به انتخاب کلمات کلیدی یا عبارات درستی برای ویدئو دارید. معمولا کلمات کلیدی یوتیوب در عنوان ویدئو یا متاداده گنجانده می­شوند.

در تصویر زیر می‌بینید که در حدود ۱۶۸ هزار نتیجه پیرامون موضوع «تخم‌مرغ عید پاک» در یوتیوب وجود دارد. همین عدد به نشان می‌دهد که کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کرده‌ایم و باید به فاز بعدی برویم. با این ابزارها می­توانید منابع دیگر نظیر حجم کلمات کلیدی که تعداد جستجوی آن­ها در گوگل در ماه گذشته است و هزینه هر کلیک و میزان هزینه متوسط هر کلیک برای هر عبارت در گوگل است را ببینید. اگر درباره نحوه سئو ویدیوهای یوتیوب اطلاعی ندارید، این مطلب را بخوانید. بهترین کار برای Promote کردن ویدئوهای خود در یوتیوب، انتشار آتن در کانال‌های واتس اپی و تلگرامی است.

سعی کنید کلمات کلیدی طولانی‌تر استفاده کنید تا خاص‌­تر باشد مثلا “آموزش میکاپ برای تازه‌­کاران” کلمه بهتری نسبت به “آموزش میکاپ” است. نحوه سئو فیلم در یوتیوب یه این شکل است که نام ویدئو باید حداقل 5 کلمه باشد یعنی کلمه کلیدی اصلی و کمی توضیحات درباره اینکه کاربر بداند چه چیزی را خواهد دید. از طرف دیگر، با خریده شدن یوتیوب توسط گوگل، هسته گوگل و هسته یوتیوب و الگورتیم‌های آن، تقریبا از یک متد و روش برای امتیاز دادن به محتواهای باکیفیت و خوب استفاده می‌کنند. بنابراین، ترفندهای تولید محتوا باکیفیت و مفید برای کاربران می‌تواند به سئوی شما کمک کند. استفاده از ویژگی‌های تعاملی مانند این به افزایش زمان مشاهده، بهبود تعامل، رشد فهرست مشترکین و بالا بردن رتبه جستجوی ویدیوهایتان کمک می‌کند، بنابراین از آنها عاقلانه استفاده کنید. این می تواند ابزاری برای ترغیب کاربر برای دسترسی به ویدیو باشد، زیرا قسمت اولیه آن در نتایج جستجو ظاهر می شود – بنابراین سعی کنید اطلاعات اصلی را در ابتدای متن نگه دارید.

یوتیوب در قسمت تنظیمات پیشرفته امکانات زیادی را در اختیارتان قرار میدهد. و یا مقاله‌ی ۸ نکته برای ساخت تامنیل یا کاور ویدیو یوتیوب را مطالعه کنید. در ادامه، برخی از مهم‌ترین استراتژی‌های افزایش CTR را برای‌تان شرح می‌دهیم. قانونی که از حق مالکیت سازندگان محتوا محافظت می‌کند و جلوی استفاده بدون اجازه را می‌گیرد. وضوح و شفافیت تصویر در یک ویدیو که با رزولوشن‌هایی مثل 720p یا 4K اندازه‌گیری می‌شود. آیا می‌دانید که بدون سرمایه‌ زیاد یا دردسرهای فراوان می‌توانید یک آنلاین شاپ راه‌اندازی کنید؟ آن هم بدون نیاز به پرداخت اجاره‌های...

یک صفحه اختصاصی در یوتیوب است که افراد می‌توانند ویدیوهای خود را در آن منتشر و مدیریت کنند. هر کانال به یک حساب گوگل وصل است و محلی برای نمایش تمام محتوای ویدیویی صاحب کانال است. شما می خواهید تصویر کوچک ویدیوی شما در نگاه اول به راحتی قابل خواندن باشد، بنابراین باید روی کنتراست رنگ تمرکز کنید.از رنگ های با کنتراست بالا برای جلب توجه کاربران استفاده کنید! از رنگ‌های سفید، قرمز و سیاه خودداری کنید زیرا این رنگ‌ها با صفحه ترکیب می‌شوند و دقیقاً همان رنگ‌های برند YouTube هستند. در عوض، از رنگ‌هایی استفاده کنید که تصویر کوچک ویدیوی شما را برجسته می‌کند! حتی ممکن است بخواهید از رنگی استفاده کنید که با آنچه رقبای شما استفاده می کنند در تضاد باشد تا با برند شما بیشتر مرتبط باشد.

فراموش نکنید هر گامی که در یادگیری سئو یوتیوب بردارید، یک قدم به صدرنشینی ویدئوهای یوتیوب نزدیک‌تر خواهید شد. یکی از مواردی که به شدت بر روی کاهش قیمت سئو وردپرس تاثیر می‌گذارد، فعالیت اصولی بر روی seo داخلی سایت است. در صورتی که استانداردهای تولید محتوای سئو داخلی را به درستی رعایت کنید، نیازی نیست هزینه‌های گزافی برای دریافت رپورتاژ صرف نمایید. در صورتی که از ابتدا بخش‌های مختلف سایت را به درستی بچینید، ادامه روند سئو بسیار راحت‌تر می‌شود. اگر چه شرکت‌ها و متخصصان باتجربه هزینه بیشتری برای خدمات بهینه‌سازی سایت دریافت می‌کنند، اما شما را از پرداخت هزینه‌های غیرضروری و اضافی در آینده معاف خواهند کرد. تعدادی از کلید واژه‌ها بسیار پرکاربرد بوده و برای اینکه بتوان با استفاده از آن‌ها به صفحه اول نتایج گوگل راه پیدا کرد، باید هزینه زیادی صرف نمود.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/